نقاشی با هوش مصنوعی

هوش مصنعی-شرکت فاز


سرویس‌های گوناگون رایگان یا پولی، امکان نقاشی‌کشیدن به کمک هوش مصنوعی را تنها با واردکردن دستورات امکان‌پذیر کرده‌اند.

بهترین ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی

پیش از شروع معرفی عناوین، باید اشاره کنیم که تقریباً هیچ هوش مصنوعی مخصوص نقاشی کشیدن وجود ندارد؛ بلکه ابزارهای موجود برای خلق تصویر را می‌توان به این منظور نیز مورد استفاده قرار داد. اغلب سرویس‌های فعال در این زمینه، امکان تنظیم سطح واقع‌گرایانه بودن خروجی را فراهم می‌سازند و می‌توان با دستکاری مقادیر در کنار مشخص کردن سبک‌ها و استایل‌های هنری، یک خروجی به صورت نقاشی در اختیار داشت.شایان ذکر است که به دلیل استقبال گسترده عموم و از دسترس خارج شدن برخی از سرویس‌ها به دلیل فشار به سرورها، در کنار برخی از سوء استفاده‌ها، اغلب گزینه‌های رایگان از جمله Midjourney، فعلاً تنها به شکل پولی قابل استفاده هستند. با این حال روش‌هایی برای رفع مشکل گفته شده وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

1. نقاشی با هوش مصنوعی ادوبی Firefly

ادوبی فایرفلای یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی مخصوص نقاشی کشیدن و تبدیل متن به تصویر است که عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کند. نسخه بتای آن به شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ اگرچه تنها دارندگان اشتراک Creative Cloud اجازه استفاده از آن را دارند. همچنین استفاده تجاری و فروش تصاویر خروجی امکان‌پذیر نیست.

نقاشی با هوش مصنوعی adobe firefly

در کنار مشخص کردن استایل و سایر المان‌ها، می‌توانید Content Type را روی حالت Art قرار دهید تا خروجی‌ها بیشتر به نقاشی و آثار هنری شباهت پیدا کنند. تعداد زیادی دستور آماده نیز در ادوبی Firefly درنظر گرفته شده‌اند که می‌توانید از آنها به منظور ترسیم پس‌زمینه و… بهره بگیرید. جهت دسترسی به سرویس گفته شده، روی این لینک کلیک کنید.

2. نقاشی با هوش مصنوعی Stable Diffusion

Stable Diffusion یکی از مدل‌های تبدیل متن به تصویر است که می‌تواند خروجی باکیفیت را به کاربران ارائه کند. این مدل در قالب یک پروژه متن باز و رایگان فعالیت دارد و علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به نصب و اجرای آن روی رایانه‌های خود نمایند؛ اگرچه بهتر است از قبل از این کار،‌ پیش‌نیازهای سخت‌افزاری مناسب آن را بررسی کنید.

سرویس Stable Diffusion
ابزارهای نقاشی هوش مصنوعی رایگان – Stable Diffusion

از دیگر ویژگی‌های مثبت Stable Diffusion می‌توان به عدم وجود محدودیت برای دستورهای ورودی اشاره کرد. همچنین  اگر موفق شوید آن را روی سیستم خود نصب کنید، دیگر نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نخواهید داشت و امکان اجرای آفلاین برای شما فراهم می‌شود. در غیر این صورت، می‌توانید با کلیک روی این لینک، از سرویس دریم استودیو استفاده نمایید که هوش مصنوعی مذکور را به شکل تحت وب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سراغ مقاله «هوش مصنوعی Stable Diffusion چیست و چگونه با آن تصویر بسازیم؟» بروید.

3. سرویس NightCafe

یکی دیگر از نام‌های مشهور در زمینه ابزارهای نقاشی هوش مصنوعی، سرویس NightCafe است که بسیاری از فعالان این حوزه، آثار خود را به کمک آن، خلق می‌کنند. اگرچه در ماه‌های اخیر میزان استقبال از سرویس مذکور کمتر شده است؛ اما در گذشته به عنوان گزینه‌ای پیشرفته با الگوریتم‌های پیچیده در مقایسه با رقبا، محسوب می‌شد. کاربران در طرح رایگان می‌توانند تعداد محدودی خروجی دریافت کنند و با انجام برخی از فعالیت‌ها،‌ اعتبار رایگان بیشتری نیز بدست آورند.

نقاشی با هوش مصنوعی NightCafe
نقاشی با هوش مصنوعی – NightCafe

اگر به دنبال ویژگی‌های پیشرفته‌تری باشید، می‌توانید به سراغ تهیه اشتراک سرویس NightCafe بروید. برخی از ویژگی‌های مهم این ابزار شامل تهیه مجموعه از خروجی‌ها، دانلود گروهی تصاویر و حتی ساخت ویدئو می‌شود. با این حال، نمی‌توان از عملکرد بهتر نسخه‌های اخیر سایر ابزارها مثل Midjourney در مقایسه با نایت کافه، چشم‌پوشی کرد. برای دسترسی به سرویس گفته شده، روی این لینک کلیک کنید.

دیجیاتو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *